4 Aralık 2011 Pazar

Tasarruf / Ampul Deyip Geçme

2007 de Enerji Verimliliği Kanunu yayınlandı. Tanıtımın yapılması için 2008 yılı Enerji verimliliği yılı ilan edildi. Mevcut enerjinin daha verimli nasıl kullanabileceği amacıyla yapılan bu kanun ile hem sanayi de hem de binalarda düzenlemelere gidildi. İşte bundan sonra,enerji tasarrufunun ne demek olduğu hayatımıza girdi.

Evlerde elektrik faturalarının %20 lik kısmını aydınlatma oluşturmakta ."Tükenen Enerji Kaynakları" konusunda bahsettiğim gibi yapılacak tasarruf hem bizim hem ülkemizin cebine yansıyacak.Bir ampulden ne olacak memleketi ben mi kurtarıcam diyen arkadaşlar "Evet sen kurtaracaksın ! ".
Klasik ampuller hepimizin malumu, adı akkor flamanlı ampuldür. Kısaca; içinde bulunan tungsten isimli telden geçen akım teli ısıtarak akkor haline getirir. (akkor: ışık saçacak kadar ısınma durumu) ( Tungsten: Kimya dersinin meşhur periyodik cetvelinin 6.satır 6.sütununda arzı endam eden diğer adı volfram olan element.Türkiye de Bursada çıkarılıyor. ) 
Bu ampuller yıllarca işimizi görmüş olmasına rağmen teknolojiye yenik düşmüş durumda çünkü devir "Kompakt Floresan Ampul" diğer deyişle tasarrruflu ampul devri. Sebebi ise çok açık: klasik 100w bir ampulle aydınlatabileceğim bir odayı tasarruflu 20w bir ampul ile çok rahat  aydınlatabiliyorum.
Sadece bir ampulden yapacağımız tasarruf için çok basit bir hesap yapalım.
Salondaki klasik ampul 100w günde 5 saat açık kalsın
5 x 100= 500w
1 ayda  500w x 30 =15000w =15kw
Güncel faturalara göre 1 kw tüketimi yaklaşık 0.3 lira alabiliriz:
15x0.3= 4.5 lira (1 adet 100w lık klasik ampulun aylık faturaya yansıyan maliyeti)
Bunun yerine 20w tasarruflu ampul kullansaydım maliyetim 5 te bir oranında yani 0.9 lira olacaktı.
Yani sace bir ampul değişerek 4.5 - 0.9 = 3.6 lira kar etmiş oluyorum.
Tekrar ;sadece bir ampul değişerek 3.6 lira kar ediyorum, yalnız bir ampulle, yalnız bir ,hangi salonda yalnız bir ampul var avizeleri hayal edin ve bu rakamı evin diğer odalarını da düşünerek istediğiniz rakamla siz çarpın..



2 yorum:

  1. sitenize ücret karşılığında tanıtım yazısı eklettirmek istiyoruz. oztunctemur@gmail.com

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar